1,000 Kilometer Test Drive: Nissan’s new Leaf e+ with 62 kWh battery still not suitable for long distances

nextmove managing director Stefan Moeller drove 1,000 kilometers and had to settle for 20 kilowatts of “rapid charging” power Europe’s best-selling electric car of 2018 lacks active battery temperature management in its fourth generation Leipzig, 29. Juli 2019. The Nissan Leaf II was Europe’s best-selling electric car last year, featuring a 40-kilowatt-hour battery. The vehicle Read more about 1,000 Kilometer Test Drive: Nissan’s new Leaf e+ with 62 kWh battery still not suitable for long distances[…]

1000-km-Praxistest: neuer Nissan Leaf e+ mit 62 kWh-Akku weiter nicht langstreckentauglich

nextmove-Geschäftsführer Stefan Moeller fährt 1.000 Kilometer und muss sich mit „Schnellladung“ mit 20 Kilowatt Ladeleistung begnügen Europas meistverkauftes Elektroauto 2018 auch in der vierten Generation ohne aktives Temperatur-Management für die Batterie Leipzig, 25. Juli 2019. Der Nissan Leaf II mit einer 40-Kilowattstunden-Batterie war im vergangenen Jahr Europas meistverkauftes Elektroauto. Das Fahrzeug gilt als sehr guter Read more about 1000-km-Praxistest: neuer Nissan Leaf e+ mit 62 kWh-Akku weiter nicht langstreckentauglich[…]